6 Mayıs 2013 Pazartesi

Yanlış Tepkiler

     Kaçıncı kez aynı kararı verdim bilmiyorum ama artık kendime hakim olmayı öğrenmek zorundayım. Bazen o kadar aşırı tepki veriyorum ki.. Her seferinde de aynı şeyi söylüyorum kendime, "Bir daha böyle bir durumla karşılaşırsan dur bir düşün, özellikle kızgınken sakın mesaj atma kimseye." Ama hep aynı şey. Bugün de aynısı oldu ve hiç düşmek istemediğim bir duruma düştüm arkadaşlarımın gözünde. Çabuk sinirlenen, aşırı tepki veren, sonra sakinleşen.. Hissettiklerimi çok çabuk gösterme ve sevdiğim kişilerle her şeyimi paylaşmak gibi saçma sapan bir huyum var. Ne kadar yakın olursam olayım kimseyle her düşüncemi paylaşmamalıyım. O kişi bana ne kadar yakın olursa olsun bir gün gelecek yüzüme vuracak, bunu artık öğrenmek zorundayım. Karşımdaki her kim olursa olsun ailemdeki aksaklıklar hakkında kimseye dert yanmamalıyım, yakınmamalıyım ve ailemdeki kimse hakkında en küçük olumsuz yorum yapmamalıyım.
   
 
Bugün new york bana bir mesaj attı. Sevgilisinin, onu aldattığını ve yakın zamanda bir başkasıyla evleneceğini öğrenmiş. Aslında bir hafta önce ayrılmışlardı ama olsun bu aldatma olayı ayrılığın öncesine dayanıyormuş. Ben de praga yazdım new yorka destek olalım diye ama sonra anladım ki new york praga söylememiş olanları. Halbuki onlar benden daha önce arkadaşlardı. Ben de praga ayıp olmasın diye sadece sevgilisiyle ilgili bir sorun olduğunu söyledim. Prag aramış new yorku sonra da bana mesaj attı. Ama bana neler olduğunu söyleyemezmiş, isterse new york anlatırmış, ben new yorkla sonra konuşurmuşum, şu an morali bozukmuş. Prag bunları söyleyince bana yine aynısı oldu. Birden çok sinirlendim. Ben ona ayıp olmasın diye bilmiyormuş gibi davranıyordum ama o sana söyleyemem diyor hatta sonra konuşursunuz diyor. Ben de hemen dayadım mesajı tabi; her şeyi bildiğimi, sadece birlikte destek olalım diye ona haber verdiğimi söyledim, biraz da atarlandım sanırım. Ben new yorkun bana her şeyi anlattığını söylemiştim ya, meğer neler neler olmuş ve benim hiçbir şeyden haberim yokmuş. Prag benim kızdığımı new yorka söylemiş, new york da bana hiçbir şey anlatmadığını, moral bozukluğuyla söylediği şeyleri de hatırlamadığını söylemiş. Ne kadar rezil olduğuma bakar mısınız ! Prag beni arıyor ve new york anlatmadım dediği için öyle dedim diyor, ben anlattığını söylüyorum ama bir yandan da new yorkun benimle paylaşmasının aslında kendisi için hiçbir şey ifade etmediğini anlıyorum. Kendi kendine gelin güvey olmuş gibi hissediyorum ve praga karşı da küçük düşüyorum. Meğer benim bilmediğim çok şey varmış, new york kıza mesaj atmış, sevgilisinin ikisini birden idare ettiğini söylemiş. Sevgilisi de new yorku arayıp tehdit etmiş, eğer o kız onunla evlenmezse new yorkun hayatını mahvedeceğini, malum resimleri babasına göndereceğini söylemiş. New yorkun ne kadar üzüldüğünü düşünsenize. Ve ben neyin derdindeyim. Off of. 

Bir kez daha verdiğim aşırı tepkiyle şapa oturdum. En son bir arkadaşıma aşırı bir tepki verdiğimde onu kaybetmiştim. Aşırı tepki vermem gerektiği halde sakince ve aşağılayarak konuştuğum tek kişi de zaten tepki vermeye bile değmez olduğundan o da hayatımdan çıktı. Resmen arkadaş iticiyim ben. Sanki mıknatısız ve ben hep onlarla aynı kutuptayım, onlar yaklaştıkça ben sertçe itiyorum. Hem de sırf çenemi tutamıyorum diye. Bazen gerçekten konuşmam, tepki vermem gereken zamanlar da oluyor ama o zaman da tepki vermiyorum, içimde tutup büyütüyorum, sonra da saçma sapan bir anda söylediğim için haklıyken haksız duruma düşüyorum. Doğru tepkileri vermeyi ne zaman öğreneceğim ben ? Bu gidişle arkadaşlarım tepki verdiğimde de umursamayacaklar ve diyecekler ki "Amaaan her zamanki Moira işte, bir anda parlar sonra söner." Hani sanki ben aslında haksız olduğum bir konuda parlamışım gibi davranacaklar. Halbuki ben kırıldığım ya da kızdığım zaman ciddiye alınmak istiyorum. Ciddi bir durum olmadığı sürece saçma sapan tripler attığım için hep bunlar başıma geliyor işte. Tripten nefret ediyorum !! Gerçekten son kez karar veriyorum. Bir daha böyle bir durum olursa, iki dk durup sakin olacağım, gülümsemeye çalışacağım ve düşüneceğim. Tepkimi ondan sonra vereceğim. Umarım.

2 yorum:

  1. Arkadaşını yaşadığı kötü bir durum ama bence bu kadar suçlama kendini, bende böyle kendimi suçlarım, sinirliyken hep sevdiklerimi kırarım sonrasında aşırı pişman olur oturur ağlarım. O an kendini önemsenmiyormuş gibi hissettin yani haklısın tepki göstermekte. Ama yine de arkadaşlara karşı düşünerek hareket etmekte fayda var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın, benim de çok ağladığım olmuştur bu sebeple, dikkat etmek lazım :) insan bazen kendini durduramıyor işte.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...