23 Kasım 2013 Cumartesi

Digitürk rezilliği

     Digitürk beni hem evden hem cepten kaç kere aradı hatırlamıyorum. Toplamda 6-7 kere olmuştur heralde. Sadece ben değil kardeşimi de en az 3 kere aramışlar. Müsait değilim, istemiyorum gibi bahanelerle asla geçiştiremedim. Arayıp kampanyalarının avantajlarını(!) anlatmaya devam ettiler. Neymiş, bizdeki decoderi alıp yerine en yenisini vereceklermiş. Hd kanallar için artık para ödememiz gerekmeyecekmiş, yayınları istediğimiz zaman durdurabilecek, kaydedebilecek, istediğimiz zaman izleyebilecekmişiz. Bir çok özelliği varmış bilmem ne. Bir sene boyunca ücretsiz, sonrasında ayda sadece 11.99 muş, ama sonrasında para ödemek istemezsek, bir sene içinde istediğimiz zaman eski decoderimizi geri alabilecekmişiz. Ve en önemlisi de bu süreçte cebimizden tek kuruş çıkmayacakmış. İnanın belki elli kere sordum, herhangi bir ücret talep edecek misiniz diye. Yok, hayır kesinlikle hiçbir ücret talep etmeyeceklerini söylediler. En sonunda tamam dedim, lanet olsun, madem çok daha iyi, madem hiçbir ücret ödemeyeceğiz gelin bağlayın. Ertesi gün teknik servis geldi, bağladılar. Bir saat sonra yayın geldi. Ama hayal kırıklığı da beraberinde geldi tabi ki...

     Öncelikle hiçbir hd kanal açılmıyor. Film kanallarında ekran küçülmüş. Hani ayar yaparız 16:9 olur 3:4 olur, ekranın kanarlarındaki siyah bölümleri azaltıp çoğaltabiliriz... O seçenek yok. Film ve belgesel kanallarında ekran küçülmüş durumda. Menüsü o kadar kötü ki, eski uydu antenlerinde bile daha gelişmiş bir menü olduğuna eminim. Önceden en alt kanala geldiğimizde otomatik olarak en üst kanala geçerdi, şimdi elle en üst kanala kadar gitmemiz gerekiyor. Bu arada kaydetme, durdurma özelliklerini falan kullanmayı denedik ama olmadı, beceremedik. Kumanda yenilenmiş, daha büyük ve kullanımı tamamen farklı. Ayrıca tuşlar çok saçma sapan düzenlenmiş. Neyse, yeterince kötü, kesinlikle eski decoderimizi almaya karar verdik. Kardeşim arayıp bu talebimizi söyledi. Akşam eve geldiğimde "Eski decoderi takmak için 25 lira vermemiz gerektiğini söylediler." dedi. O an gerçekten tepem attı. O kadar sinirlendim ki anlatamam. Zaten bir boka yaramadı, bir de 25 lira istiyorlar, hem de hiçbir ücret ödemeyeceksiniz dedikleri halde.

    Aradım hemen digitürkü. Anlattım derdimi..."Böyle böyle, siz kesinlikle hiçbir ücret ödemeyeceğimizi söylediniz, üstelik bu decoder berbat ! Madem 'sizin güvenliğiniz için bütün konuşmalar kayıt altına alınıyor' diyorsunuz, benim güvenliğim için o kayıtların hepsini dinlemenizi rica ediyorum ! Ben 25 liranın derdinde değilim, bu yapılan resmen kandırmaktır. Sırf yeni decoderi kabul edelim diye yalan söyledi çalışanlarınız. Ben kesinlikle o parayı ödemeyeceğim." Bu yapılan resmen insanları aptal yerine koymak. Ben tüketici olarak haklarımı biliyorum, herkes de bilmeli. Konuştuğum kızcağız da sağ olsun şikayet kaydımı aldı ve 24 saat içinde size geri dönüş sağlanacak dedi. Aradan üç gün geçti, geri dönüş tabi ki olmadı. Ben tekrar aradım. Öyle bir şikayet kaydı olmadığını söylemesin mi ! Dedim siz dalga mı geçiyorsunuz iyi bakın vardır orada ! Baktı, bu sefer de teknik servise itiraz olarak bir kaydınız var dedi. Derdimi tekrar ona anlattım. "Benim teknik servisle bir derdim yok, benim sizinle derdim var ! O konuşmaları dinleyin, konuşma sırasında eski decoderimi talep ettiğimde 25 lira ödememi söyleyen bir kayıt duyarsanız ben o parayı öderim, ama duyamayacaksınız. Ben kaç kere sordum ! Ayrıca ben bir tüketici olarak size her işlemin ücretli olup olmadığını sormak zorunda değilim, siz bana bir kurum olarak bir teklifle geldiyseniz ücretini de belirtmek zorundasınız. O kayıtları dinleyin, ve en kısa zamanda bana dönüş yapın lütfen." dedim. Kaç kişiyi bu şekilde para ödemek zorunda bıraktıklarını düşünsenize. 25 lira ne ki, bunun için mi uğraştın diyenleriniz de olabilir ama ben 25 lira için uğraşmadım. Ben hakkım için uğraştım, insanları bu şekilde kandırmamaları için uğraştım. Ondan 25, bundan 25 derken haksız bir biçimde ne kadar kar ettiklerini siz düşünün. Adam bana en geç 48 saat içinde döneceklerini söyledi. "En son konuştuğum kişi de aynı şeyi söyledi ama bir dönüş olmadı." dedim, bu sefer olacak dedi, tamam dedim. İki gün sonra da gerçekten dönüş yaptılar ve benim o parayı ödemem gerekmediğini söylediler. Ben hakkımı korudum, ama bu duruma maruz kalan başka insanlar da olmasın diye yazdım bunu. Haklarınızı bilin, sonuna kadar gidin. Gerekirse blöf yapın, emin olun onlar da yapıyor. Bu arada yanlış bilgi veren kişiler hakkında da gerekenin yapıldığını söylediler. Kimsenin işinden olmasını istemem ama sırf komisyon alacaklar diye insanların iyi niyetlerini kullananlara da tahammülüm yok. Digitürk'ten böyle bir rezilliği hiç beklemezdim. Sizi de aynı ısrarla ararlarsa aman kabul etmeyin...

4 yorum:

  1. digitürk mü sanki bir rezil olan teledünya ve uydunet kullanıyorum 2 yıldır akıllara zarar valla internetim 1 saat varsa 3 saat yok arıyorum tok ona basın yok buna basın yahu tmm bastık ettik iyide seni aramadan yaptım zaten yok yok bide ben söyleyim keramet bende gibi laflar.hiç hak etmedikleri halde sırf taahhüt var diye kapattıramıyorum bunlara bulaşmamak lazım zira elini veren kolunu kaptırıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylüyorsunuz hepsi aynı, üye olana kadar her şey mükemmel bütün avantajlar sizin ama sonra yüzünüze bakmazlar.

      Sil
  2. iyi etmişsin
    milleti böyle kandıra kandıra dediğin gibi ne paralar kazanıyorlar,hiç utanmıyorlar bir de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ya, yazık günah insanlara. Hiç ödememeleri gereken paralar ödüyorlar.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...