13 Mayıs 2014 Salı

Zamanı Gelince Zaten Üzüleceğiz, Şimdiyi Harcamaya Gerek Yok

      Dün Dubai ile Kadıköy'e gittik. Okulda 5. senem olmasına rağmen Kadıköy'de alışveriş yapmadığıma inanamıyorum. İnsan Beyoğlu'nda olunca başka hiçbir yere gerek duymuyor ama meğer Kadıköy'de ne dükkanlar varmış... Hele o Bahariye'de bir takıcıya girdik, o 20 liraya satılan kocaman kolyeleri 5 liraya aldık. 3 büyük kolye, bir normal kolye, bir küpe, üç tane bileklik aldım ve sadece 28 lira ödedim. Ne zamandır alışveriş yapmadığımı fark ettim. Alışverişin insanı ne kadar mutlu ettiğini unutmuşum. Sonrasında saç boyası aldım. Nedense Beyoğlu'nda Koleston 11/1 saç boyasını hiçbir yerde bulamıyorum ama Kadıköy'de her kozmetikçide var. İstediğim küllü sarıya her boyamada biraz daha yaklaşıyorum. Kocaman 40 volümlük bir oksidan getirdi dayım. Heralde onunla yapınca daha iyi bir sonuç elde edebilirim. Bunun için tavsiyesi olan varsa seve seve kabul ederim yardımları.

     Kadıköy'den dönerken sır kapısı gibi olay yaşadık Dubai ile. Allah'a ne kadar şükretsem az. Aslında böyle şeyler anlatılmaz derler ama ben paylaşmak istiyorum. Hem belki birileri için yararlı olur. Karaköy'de bir alt geçit var. Vapurdan inip geçite giriyorsunuz, metronun oradan çıkıyorsunuz. Metro dediğim de Karaköy'den Tünel'e çıkmak için olan eski metro. Neyse, saat 8.30 gibi biz alt geçite girdik. Biz merdivenlerden inerken de bir teyze elinde tekerlekli pazar çantasıyla merdivenlerden çıkmaya çalışıyor ama tabi çıkamıyor. "Biri yardım edebilir mi?" dedi. Bir amca gitti yanına ama ben yine de arkama dönüp baktım belki amca da taşıyamaz diye. Amca da taşıyamayınca biz Dubai ile yardım etmeye gittik. Sonra da geçite girdik. Çıkış merdivenlerine az mesafe kala yanımıza bir tinerci geldi. Ama bütün dükkanlar kapanmış ve bizden başka kimse yok. Tinerci neredeydi, nereden çıktı da saniyesinde dibimizde bitti bilmiyorum. Ama o kadar yakınımdaydı ki ona değmemek için Dubai'ye sokuldum. Tinerci para istemeyi bırakın, çantamı çalabilirdi, hatta yanında bıçak falan olsa direk yaralayabilirdi. Herhangi bir şey yapabilirdi, ama hiçbir şey yapmadı. Dibime kadar gelip, saniyesinde arkasına dönüp gitti. Bırakın biber gazımı çıkarmayı, besmele çekemedim. Elimiz ayağımız boşandı. Dubai direk "Moira bizi bir şey kurtardı." dedi. Belki de iki dakika önce ettiğimiz yardım kurtardı. Tinercinin herhangi bir şey yapmaması için hiçbir sebep yoktu...Böyle işte, inanırsınız inanmazsınız, sizin seçiminiz tabi ki ama ben paylaşmak istedim.


     İstanbul bu yaz dil eğitimi için İngiltere'ye gidecek. İlk defa bu kadar ayrı kalacağız ve aklıma geldikçe stres oluyorum. Sonra da kendi kendime hatırlatıyorum, "Üzülecek bir şey varsa zamanı gelince zaten üzüleceksin, şimdiyi boşa harcama, sevgilinle geçirdiğin zamanın tadını çıkar." Kendime mantıklı telkinler verdikçe, bu telkinlere uyacak gücüm de oldukça her şey iyi gitmeye devam ediyor. Arada kendimi kontrol etmeyi unuttuğumu fark ediyorum. Sinirim birden yükseldiğinde, kan yüzümü ve kulaklarımı hızla kızarttığında ve ağzımı açtığım anda sesimin yüksek çıkacağını anladığımda derin bir nefes almalı ve kendime dur demeliyim. Annem ya da kardeşimleyken bazen çabuk sinirlenebiliyorum. Ama yüzüme sahte de olsa bir gülümseme takıntığımda, o gülümseme birkaç dakika sonra gerçek oluyor. Annem dün psikoloğa ne zaman gideceğimi sordu. Ona gittiğimden beri çok daha iyi olduğumu ve daha mutlu olduğumu fark etmiş. İlk defa ben gidebilir miyim demeden, para istemekten çekinmeden annem sordu. Gerçekten çok mutlu oldum. Psikoloğa iki hafta sonra gitmeyi düşünüyorum. Bir an önce de kitapta yeni bir bölüm okumalıyım.

     Bugün bütün gün ödev yaptım. 11 sayfa yazı yazdım. Final notuna etki edecekmiş. Ben her zamanki gibi son güne bıraktım. Öyle de gıcık bir konu ki her kitapta yarım sayfa aynı şeyi anlatıyor. 10 sayfa ne yazabilirdim ki? Ben de uzun uzun makaleleri yazdım, dayadım Yargıtay kararlarını valla. Her satırını okuyacak halleri yok ya...

     Öyle işte... Bu arada ilk defa mimlendim ! Yarın yapacağım.

2 yorum:

  1. Tenhalarda yanlış dolaşma, kendine dikkat et;)
    Anne tavsiyesi gibi oldu ama:)
    Annen yaşında olmasam da bir abla olarak seni uyarma hakkım vardır sanırım;)
    Terapilerinin iyi gitmesine de sevindim;)
    Hala el yazısı ile ödev yapılıyor mu yahu!:))
    Bravo valla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bir daha asla girmem o alt geçite :)) tabi ki uyarın mutlu olurum. :)
      maalesef yapılıyor... internetten kopyala yapıştır yapmamızı istemiyorlar, sırf uğraşalım diye!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...