16 Haziran 2018 Cumartesi

Güzel Deneyimler


Kesinlikle dinlemelisiniz Monika - I Do

Çarşamba günü İstanbul'la buluştuk. Mükemmel geçtiiiii. Çok şükür..

Verdiğimiz ara oldukça işe yaramış. İkimiz de olumlu yönde baya değişmişiz. Şimdi ilerisiyle ilgili bir sürü hayal kurduk, planlar yaptık. Perşembe öğlene kadar birlikteydik, zor ayrıldık. Cuma akşamı tekrar buluştuk, o buluşma da güzel geçti. Yani her şeyi yoluna koyduk. Artık sırada birlikte koyduğumuz hedefleri gerçekleştirmek var. :)


Geçen hafta hayatımın en güzel tecrübelerinden birini yaşadım. İlk defa bir yoga stüdyosunda, hocayla ve benden başka 3 kişiyle yoga yaptım. Aslında bir seneden fazladır yoga yaptığım için hiç zorlanmayacağımı düşünerek gittim. Ama işin aslı hiç öyle olmadı.

Bir süredir yoga pratiğimi geliştirmek için stüdyo arıyordum ama görüştüğüm yerler hep 20-30 kişilik sınıflarda pratik yapıyorlardı. Benim amacım kendimi geliştirmek ve hata yaptığım yerlerde hocanın beni düzeltmesiydi. O kadar kalabalık bir sınıfta hoca beni nasıl fark edip düzeltecek ki. Dolayısıyla ilk görüştüğüm, 4-5 kişiyle ders yapan, evime aşırı yakın ve hocası aşırı tatlı yerde karar kıldım. Görüştüğüm yogi beni misafir olarak bir derse katılmam için davet etti. Geçen hafta o derse gittim işte. Tam bir buçuk saat sürdü ve benim için inanılmaz zorlayıcı ve keyifliydi. Pratiğin sonlarına doğru kollarım da bacaklarım da yorgunluktan titriyordu :)) Ders boyunca arkadan sakin bir müzik geliyor, dersin sonuna doğru zaten hava kararıyor, hoca ışığı kısıyor ve mum yakıyor. Kısa bir meditasyondan sonra da pratik bitiyor. O kadar güzeldi ki doğrudan orada başlamaya karar verdim... 

Bu benim için baya yeni ve zorlayıcı aslında. Ben kalabalık ortamlarda pek rahat edemem. Hele tanımadığım insanlar varsa hiç.. O gün resmen güvenli bölgemden çıktım. Enerjimi ve vücudumu hiç tanımadığım kişilerle aynı anda aynı şeye yönlendirdim. Çok heyecanlandım ama pratik sonunda fiziksel olarak baya enerji bıraksam da zihinsel olarak baya güzel enerji topladım. Bence bu zamanla özgüvenimi baya geliştirecek.

***

Bir diğer yenilik de yüksek lisans yapmaya karar vermem oldu. İki üniversitede karar kıldım ve tabi ki ne oldu dersiniz? İkisinin mülakatı aynı güne denk geldi :(. Ben tabi ki en çok istediğim ve öncelikli olan yere gideceğim ama diğerine yetişmek için de elimden geleni yapacağım. Kariyer hedefimi tamamen değiştirdim. Şöyle ki, bir hedef koyup ona ulaşmak için elimden geleni yapacağım ama o hedefe giderken diğer bütün olasılıkları göz ardı etmeyeceğim. Çünkü ben hep bir şey yaparken başka bir fırsatı mı kaçırıyorum diye düşünürken bütün fırsatları kaçıran bir insanım. Dolayısıyla aynı şeyi tekrarlamayacağım. İnş.

***

Geçtiğimiz haftalarda iki kere modern dans dersine katıldım. Yine sınırlarımı zorlamak ve özgüvenimi artırmak için tabi ki. Çok değişik bir deneyimdi. Gerek yerlerde sürünerek, gerekse burnumu önümdeki kişinin kıçında bularak geçti dersler. Diş randevularım yüzünden ikidir gidemesem de, devam ederim diye düşünüyorum.

10 yorum:

  1. monika ı did :) son yazımdasıııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep

      Çooook tatlısın teşekkür ederim güzel düşüncelerin içinn :)))

      Sil
  2. Tavsiye üzerine bloguna geldim iyi ki de gelmişim :) Kalabalık ortamlardan bende pek hoşlanmam aslında kalabalık bi ailede büyüdüm fakat insan büyüdükce daha çok yalnız kalmak istiyo :) Yüksek lisans yapma kararında adına mutlu oldum bende düşünüyorum yüksek lisans okulu bitirebilirsm tabii ! Dans etmek bu dünyada ki en güzel şeylerden biri bence :) hedeflerinden asla şaşma önüne illa ki zorlu yollar çıkıcak ama asla pes etme :) Güzel yollara çıkman dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek Dilimi,

      Hoşgeldiiiinn iyi ki gelmişsin :)) Çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. Dans etmek çok güzel de bu modern dansı ben beceremiyorum sanırım :D Eğer çalıştığın alan özel sektör olacaksa yüksek lisans CV de baya işe yarıyor.

      Sil
  3. Yazınızdan anladığım kadarıyla uzun bir nekahat döneminden sonra tekrar yaşama dönmüşsünüz. Planlar, etkinler program dolu, yeni heyecanlar ne güzel:) 20-30 kişilik yoga sınıfları yazısnı okuyunca çok şaşırdım. 10 senedir yurtiçinde ve yurtdışında yoga eğitimlerine katıldım ve döenem döenm yoga dersleri veriyorum hiç o kadar kalabalık bir sınıfla karşılaşmadım. Nereleri acaba buraları? sevgi ve ışıkla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melike Yıldız,

      Merhabalar, aynen biraz öyle oldu :)) İstanbul ve Ankara'da şubeleri olan Cihangir Yoga'yı duymuşsunuzdur belki. Orayla görüşmeye gittiğimde sınıfların en az 10-15 en fazla 30-40 kişilik olabildiğini söylediler. Zaten instagram sayfalarından da belli oluyor sınıfların ne kadar kalabalık olduğu. Bir de yogatime diye bir yerle görüştüm şişli'de. Orası da aynı şekilde kalabalık olabildiğini söyledi. Nasıl odaklanıyorlar o kalabalıkta bilmiyorum ama butik bir yer bulabildiğim için çok mutluyum. Geçtiğimiz haftalarda hastaydım ama bu hafta derslere gideceğim.

      Sil
  4. Yogaya bir sene boyunca ben de gittim , hafta da iki gündü. gerçekten zor
    birşeymiş bu yoga . Evde de yapmak istiyorum ama bir türlü devamını getiremiyorum. Yoga
    dersleri mecbur olunca gidiyorsun yapıyorsun. bizim grup 10 kişiyi geçmiyordu, belediyenin hem de
    bedava. hocamız da çok güzeldi ,seneye de gitmeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelinpembesi,

      Belediyenin bedava yoga dersi vermesi ne kadar güzelmiş. Evet bence de baya zor bir şey aslında yoga. Evde yapmak istiyorsan kesinlikle youtube dan devam etmelisin. Ben evde Adriene Mishler ile başladım, youtube kanalı Yoga With Adriene. Çok tatlı bir kadın. 30 günlük yoga programları var, günde yalnızca 20 dk falan ayırman yetiyor. Denemelisin bence. :)

      Sil
  5. son haberleri yazarsın bi araaa :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...