5 Temmuz 2018 Perşembe

2017'de Neleri Gerçekleştirdim, 2018'de Neleri Gerçekleştireceğim?

Her sene yeni bir hedefler listesi yapardım kendime, hem de Eylül ayında. Öğrenciliği atlatamamış olacağım ki hala yıl Eylül'den başlar gibi geliyordu. Ama artık yılın son dört ayını da değerlendirmenin zamanı geldi bence.


Bu sene için kendime bir liste yapmadığımı fark ettim. Daha doğrusu blogda yapmadım. Yoksa seksen tane küçük defterim, aylık ve haftalık hedefler listelerim falan var. Ama yıllardır blogda yıllık liste yapıp, önceki yıl koyduğum hedeflerden ne kadarını gerçekleştirebilmişim ona bakıyordum. Madem bu senenin başında yapamadım, o zaman son 6 ayında yapayım dedim ben de. Önce 2017'de ne hedefler koymuşum ona bakayım:

Sevgilimle 1 yeni ülke, 2 yeni şehir görmek +

Yeeesss. 1 yeni ülke, 4 yeni şehir !
2017 yazında İtalya'ya gittik. Roma, Floransa, Pisa ve Milano'yu gördük. Hayatımın en güzel anlarından bazılarını İtalya'da yaşadım. Dante'nin ölüm maskesini, Boticelli eserlerini, Beş Yüz Salonu'nu, Vecchio Köprüsü'nü, Michelangelo ve Da Vinci eserlerini, Davud Heykeli'ni, Vatikan'ı, Colesseum'u....ve çok daha fazlasını gördüm. Hayatımda yediğim en güzel makarnayı ve pizzaları yedim. :)

Mesleğime dair kariyer hedefi seçmek +


Yeesss. 
Her ne kadar bir ara kpss gibi bir batağa sürüklenerek para ve zaman kaybetsem de, şu an için iyi bir kurumda avukatlık yaparak kariyerimde yükselmek gibi bir hedefim var. Bu yüzden de yüksek lisansa başvurdum. Bakalım neler olacaak.

Yarım bıraktığım 2 terapi kitabını da bitirmek +

Şimdi şöyle ki, aslında birini bitirdim birini hala bitirmedim. Ama ben bu hedefi tamamladım diye işaretleyeceğim çünkü bitirdiğim ve yöntemlerini uyguladığım kitap bende iyi sonuç verdi ve sanırım artık diğerini bitirmeye ihtiyacım kalmadı.

En az 30 kitap bitirmek -

Hayır bitiremedim tabi ki. Ama neden bitiremedim? Boş boş oturup sırf dizi izlemedim tabi ki. Açık öğretim ile İstanbul Üniversitesi'nde Felsefe okumaya başladım. Yoğun bir şekilde yoga yapıyorum. Dolayısıyla iş dışındaki hayatımı da baya yoğunlaştırmış durumdayım. Ama buna rağmen çantamda hep bir kitap var ve yollarda da olsa okumaya çalışıyorum. Bence bu da bir başarı ama yine de çok spesifik bir hedef olduğundan tamamlamış olarak işaretleyemem.

Pilates yapmaya devam etmek ve sağlıklı yaşam -

Bu hedefi çok yanlış koymuşum yalnız. Neden derseniz pilates yapmaya devam ettim ve yoga yapmaya da başladım. Haftanın 4-5 günü illa ki egzersiz yapıyorum. Ama sağlıklı yaşam sadece bunlarla olmuyor. Daha günde 2 litre su içmeyi beceremiyorum. Abur cubur, bol çikolata ve bol BigMac yemeye son hız devam ediyorum. Üstelik bu ofiste beni resmen sigara içmeye zorluyorlar. He istesem tabi ki içmem ama yoğun çalışmaya ara verip balkona çıkıp dönen tüm muhabbete ve dedikoduya ortak olmaya hayır diyemiyorum. Dolayısıyla sağlıklı yaşadığımı hiç düşünmüyorum. Sanırım çikolatadan falan vazgeçmem gerekecekse sağlıklı yaşamayı da düşünmüyorum. Sigarayı tekrar bırakacağım ama onu biliyorum.

Para biriktirmek +

Biriktirdim ama çok az ya. Baya az. Ama olsun buraya rakam belirtmemişim dolayısıyla az da olsa başarabilmişim.

Piyanoda en az iki şarkıyı mükemmel çalmak -

Ben valla malım ya. Kardeşim var piyanon çalsana. Amaa yoook. İlla bildiklerini unutana kadar ara vereceksin. Ama neyse tekrar piyano çalmaya başladım yakın zamanda. Bu hedef de gerçekleşecek.

Hayalimdeki web siteyi açmak -

Açıkçası neden böyle bir web site açmayı hayal ettiğimi hiç bilmiyorum.

Yeşil masa lambası almak +

 Aldım. Eski ofisimde masamdaydı ama bu ofise götürmedim bile.

Tarih öğrenmek -

Çok şey öğrendim aslında. Bol bol felsefe tarihi de öğrendim. Ama bunu yazarken onu kast etmemiştim. Ne kastettiğimi bildiğimden artı koyamıyorum. 






Hmmmmmm. Yani 10 hedeften yalnızca 5 tanesi gerçekleşmiş. Ne diyeceğimi bilemedim. Ama bir tanesi artık hedef olmaktan çıkmış, bir tanesini yazarken stratejik hata yapmışım, bir tanesi için mazeretim var... Neyse, çok uzatmadan 2018 in son 6 aylık hedeflerini koyuyorum.









-Sevgilimle 1 yeni ülke, 1 yeni şehir görmek.
Bu sene onun ayrı eve çıkma hayali ve yüksek lisansı, benimse yüksek lisans hayalim ve diş tedavim olduğundan 2 şehir yazmaya elim gitmedi. 1 yeni ülke hayali bile belki kategorisinde, o da euro bölgesi dışında olabilir muhtemelen.

-Yüksek lisansa başlamak.
Derslerim Eylül ayında başlıyorrr :)

-Toefl için çalışmaya başlamak, kursa yazılmak.
Biraz kendim çalıştıktan sonra kursa gitmek daha verimli olur diye düşünüyorum. Tabi ikinci üniversite, yüksek lisans ve yoga pratiklerim arasında bir yer bulup ölmeden sınava girebilirsem iyi olur.

-Bir yoga stüdyosuna devamlı olarak gidip kendimi geliştirmek.
İlk adımı atıp stüdyo buldum, hatta ilk dersine katıldım. Devamlılık sağlamak adına bir an önce başlamayı düşünüyorum.

-Piyano çalmak.
Bütün bunları ne ara yapacağımı bilmiyorum. 

-Hayatımı sadeleştirmek.
Çok fazla gereksiz şey var evde. Eşyalarım var. Ama bu hedefi bu evde gerçekleştiremeyebilirim. Kendi odam bile yok. Bakalım kısmet. Kafamda bir şeyler var ama...

-Para biriktirmek
Yine miktar yazmayacağım. Az da olsa üzerine bir şey katsam iyi olur.

-İkinci bir yabancı dili en azından başlangıç seviyesinde öğrenmek.
Fransızcaya Dualingo'dan başladım. Biraz aşina olduktan sonra kursa gitmek gibi bir hedef koyabilirim.

-Parmaklarımın tamamen iyileşmesi
Çok uzun yıllardır parmaklarımı kendim yara yapıyorum. Bırakmak için çok çabaladım ama olmadı. Şimdiye kadar olmamıştı daha doğrusu. Son bir-iki haftadır o kadar azalttım ki yaralarım kapandı. Sıradaki hedef tamamen iyileşip normal parmak izime kavuşmak.

Bu sefer şu kadar kitap okumak ya da şu kadar film izlemek gibi hedefler koymadım. Çünkü kendimi geliştirmek için çok yoğun çaba gösteriyorum ve bu yoğunluk arasında metrolarda bile olsa okumaya, haftasonları film izlemeye çalışıyorum. Bence şimdilik yeterli. :))


6 yorum:

  1. Çoook güzel bir yazı olmuş. Beklentileriniz de dolu dolu, verimli beklentiler. Umarım hepsini çok büyük keyif alarak gerçekleştirebilirsiniz. Sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşa ve Anlat,

      Çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz :))

      Sil
  2. Gelecekle ilgili planlar yapıp bunu kontrol etmek keyifli ve faydalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay Aksoy,

      Hele benim için baya faydalı. Plan yapmadan harekete geçemiyorum resmen :)

      Sil
  3. Moria o kadar tatlısın ki yazını okurken yüzümde çok muhteşem bir gülümseme oluşmasına sebep oldun. İçtenliğini ve seni o kadar özlemişim ki yazıyı iki kere daha okumuş olabilirim. Umarım gelecek sefere tüm maddeleri yapmış olursun. Bana kalsa gösterdiğin çaba bile alkışlanmaya değer. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spottyyyyy,

      Nası özlemişim. :) Asıl sen tatlısın çok teşekkür ederim. Aynı gülümsemeyi sen de benim yüzümde oluşturdun. Bakalım yapabilecek miyim :) bol bol yaz merak ediyorum seniiii

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...