25 Aralık 2018 Salı

Psikologlar Ara Vermese Olmaz Mı?

Yeni iş sürecimde her ne kadar herkes iyi ve güler yüzlü olsa da anksiyetem asla beni yalnız bırakmadı. İlk haftadan kendini göstermeye başlamasına şaşırmadım tabi ki. Vücudumun kasılması ve karnımın üzerine fil oturmuş hissi beni çok rahatsız etse de izlediğim bir video sayesinde biraz rahatladım. Vloggerlardan biri anksiyete ile ilgili çektiği bir videoda farkındalık meditasyonunun ne kadar işe yaradığını ve bunu hayatımızın içine sokmamız gerektiğini anlatıyordu. Aslında baya da faydalı olmuştu. Ta ki geçen cumartesiye kadar.

Ayrıntılarını anlatmayacağım çünkü ileride okuduğumda tekrar aynı şeyleri hatırlamak istemiyorum ama aşırı kötü oldum ve ne yapacağımı şaşırdım. Her zaman kullandığım sakinleştirici olan Alora’nın işe yaramayacağını düşünerek biraz daha güçlü bir sakinleştirici istedim eczaneden. Kız bana Prozac verdi. Ben şöyle bir baktım, hafif dedi. Ben de sandım ki mg olarak hafif olan bir versiyonunu yaptılar. Meğer öyle değilmiş. İki günde üç tane aldıktan ve oldukça da faydasını gördükten sonra Pazar gecesi mahvoldum. Sıcak basmasıyla uyandım ve kalbimin üzerinde bütün dünyayı taşıyormuşum gibi bir his vardı. Nefes alamıyordum çünkü korkum ve anksiyetem o kadar fazlaydı ki hiç geçmeyecek sandım. Nefesime odaklanarak zar zor uyudum. Sabaha kadar 3-4 kere daha uyandım geri uyudum. Pazartesi sabah işe resmen sürünerek gittim çünkü uyku hiçbir işe yaramamıştı ve anksiyetem hala geçmemişti. Öğlene kadar aşırı bir mide bulantısı ve nefes darlığı ile, hiç sesim çıkmadan zar zor geçti. Ama sonunda geçti.


Hafta boyunca yer yer geri geldi, yer yer gitti. Manik depresif gibi bir korkudan ölüyordum, bir mutlu hissettiğim için şükrediyordum. Şu an normal hissediyorum. Psikologuma yazdım ama nedense cevap vermedi. Başka bir psikolog ile görüştüm ama kendi psikologumun cevap vermesi umuduyla onunla randevumu da kesinleştiremedim. İki gün sonra hala cevap vermeyince psikologuma tekrar yazdım, bu sefer cevap verdi. Maalesef seanslara ara vermiş, seni bir meslektaşıma yönlendirebilirim dedi. İstemedim. Ya psikologlar ara vermesin ne olur vermesin, ben ne yapacağım şimdi. Yepyeni birine kendimi, sorunlarımı en baştan anlatamam...

*****************

Ara Güler öleli 2 aydan fazla oldu. Bu olayın benim hayatımdaki önemi, o günden beri kardeşimin benimle konuşmaması. O gün büyük ve uzun bir tartışma yaşadık. Birbirimizi kırdık, asıl kardeşim benimle ağır konuşmasına rağmen yine küsen o oldu. Saçmalama dedim, biz kardeşiz, ben sana hakaret etmedim asıl sen bana hakaret ettin ama yine de trip atan küsen sensin. Neyse sonuç olarak aynı evde, aynı odada, konuşmuyoruz. Ve ben artık bu evden defolup gitmek istiyorum. Gerçekten çok kötüyüm. Çok yorgunum ve psikolojim mahvolmuş durumda. Tek istediğim ayrı eve çıkmak. Sanırım Pragla ayrı eve çıkacağız ama şu an yüksek lisans harcımı ödemek için para biriktirdiğimden ev için biriktiremiyorum. Keşke annemi dinleseydim, çalışmaya başladığım ilk günden beri para biriktirseydim. O zaman çoktan kendi evime çıkmış olurdum…

16 yorum:

  1. Geçmişler olsun Moira, bence doktora sormadan ilaç alma, leblebi mi bu? Hem şimdi kesmesi de sorunlu. Umarım hemen sana yardım edebilecek bir profesyonel bulursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Joe,

      Çok teşekkür ederim. İlaç konusunda çok haklısın, başım ağrısa ağrı kesici almayan bir insanım aslında vücudumu ilaca alıştırmamak için. Ama bu insanı o kadar çaresiz hissettiriyor ki, keşke ilacı olsa da alınca geçse diyorsun.. o an gerçekten karşına bi ilaç çıkarsa da bir umut deniyorsun işte. Şu an kendimi iyi hissediyorum çok şükür. Eğer tekrarlarsa diye bi psikolog buldum ama henüz randevu almadım..

      Sil
  2. Aslında yıllarca prozac kullandım ve beni çok rahatlatmıştı, dünya yansa bi parça bezim var dedirtmeyen cinstendim o aralar. Bi de vücutta 3 ay sonra etki göstermeye başlar demişti psikoloğum, yani öyle al, bırak bi hap değilmiş o, paylaşmak istedim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecehan,

      Hoşgeldin..ben de düzgün bir şekilde kullanıp bıraksam belki bana da iyi gelirdi bilmiyorum ki... bi çaresizlikle aldım. Sanırım bünyeden bünyeye farklılık gösteriyor dikkat etmek lazım. Çok teşekkür ederim uyarın için. Bir daha şuursuzca kullanmam diye umuyorum :)

      Sil
  3. Ben tetikleyicilerden uzaklaşmadan asla geçmediğini veya ilaçla yaşamak zorunda olduğumu anladım ve uzaklaştım. Kendi kendimize kalsak tünelin ucunda ışık var, geçiyor hatta geçmese de aşırı normalleşiyor. Diyorlar ve o gün gelene kadar hiç inanamıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. G. Sözmen,

      Aynen öyle çok haklısın. Gerçekten o gün gelene kadar insan iyi olabileceğine hiç inanmıyor. Bildiğin hiç geçmeyecek ve her şey kötüye gidecek gibi hissediyor insan.. ama geçiyor :)

      Sil
  4. of ya geçmiş olsun çok. sende eskiden de vardı bunlar de mi yaaa, dört beş sene önce de vardı böyle sıkıntıların ama o zamana oranla daha iyi ki hayatın. procaz kullanan çokmuş evet. hay allah yaa. belki bir alternatif tıpçı da deneyebilirsin. reiki, nlp, yoga, meditasyon türü bişi bence. aklında olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,

      Doğru hatırlıyorsun kaç senedir mücadele ediyorum. Bence hiç geçmeyecek ama baş etmeyi öğreniyorsun. O zamana göre çok daha iyiyim evet ama ara ara yine kendini gösteriyor. Bu ara çok iyi hissediyorum çok şükür. Yoga yapıyorum ve gerçekten çok çok iyi geliyor. Bu ara iş ve okul yoğunluğundan dolayı biraz aksattım ve gerçekten hiç iyi olmadı.

      Sil
  5. Ben de senin gibi anksiyete sorunu yaşıyorum. Geçen hafta delirecek gibi oldum. İş yerinde o kadar çok üstüme geldiler ki nefes alamadım. Sakinleşmek için pasiflora şurubunu içiyorum o biraz daha iyi geliyor. Prozac kullanmadım çünkü ağırmış. Şimdilik şurupla idare ediyorum. İstiyorsan sen de dene hiç yan etkisi yok. Allah bize sabır versin Moira. Yaşam çok zor çook.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Entel Karınca,

      Biliyorum bilmez miyim, sen beni iyi anlarsın.. çok geçmiş olsun :( prozac kullanma aman, hata yani. Ama passiflora şurubunu biliyorum ben de hapını kullanmıştım iyiydi gerçekten. Normalde kullandığım alora da passiflora ekstresi zaten. Allah bize sabır versin, bu şekilde gerçekten çok zor.

      Sil
  6. Geçmiş olsun. Bu tür ilaçların faydası olmakla birlikte temkinli yaklaşmakta fayda var diye düşünüyorum. Umarım huzurlu bir hayat için gerekli ortama kavuşursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay Aksoy,

      Çok teşekkür ederim. Umarım hepimiz huzurlu hayata kavuşuruz. Huzurun mutluluktan daha önemli olduğuna kanaat getirdim artık. Mutluluk anlık ama huzur kalıcı olunca o aşırı mutluluk hissini hissetmesen de kalbin ve ruhun rahat oluyor.

      Sil
  7. Psikologlar ara vermemeli bence de. Güven duygusu duymak bir süreç, bakkal değil ki bu istediğini yan sokaktan alıver. İlaç konusunda çok dikkat, ben de bazı toplantılardan, sunumlardan önce passiflora alıyprum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Yakalı,

      Kesinlikle katılıyorum sırf güven duymak için dahi belirli bir süreye ihtiyaç var.. tamam onlar da insan anlıyorum araya ihtiyaçları olabilir ama bu cidden çok çok kişisel özelliği olan bir meslek. Doktorluk bile bu kadar hassas değil..

      Sil
  8. Anksiyete bende de var. Secita kullanıyorum. 8 yıl falan oldu. Kimi zaman bunalıyorum. Kimi zaman iyi. Her gittiğimde doktor değişiyor. Hepsine en baştan anlatıyorum. Alıştım artık. Ani kararlar verip eve çıkma. Planı programını yap. Eve çıktığında açıkta kalma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem kazan,

      Çok üzüldüm, uğraşmanın ne kadar zor olduğunu ancak yaşayan anlar. Secita’yı hiç duymamıştım bir bakayım.. aslında uzun süredir planladığım bir şey ama haklısın ciddi bir hazırlık süreci gerektiriyor.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...