29 Ağustos 2016 Pazartesi

Hayattaki Sorunları Nasıl Aşabiliriz? Anksiyete ve Düşünce Bozukluğu Hakkında #2

Yaşadığım psikolojik durumu ayrıntılı olarak anlattığım ve kendimce bulduğum çözüm yolunu yazdığım yazı için buraya tıklayabilirsiniz.

Tam önceki yazının devamını getirmeye hazırlanıyordum ki, anksiyeteden çok daha kötü bir psikolojik problem yaşamaya başladım... Küçükken yaşadığım, aslında çoğu çocuğun yaşadığı bir durumun bana hissettirdikleri, bende travmatik bir etki bırakmış. Daha önce de psikologa gidip bu sorun için tedavi görmüştüm ve uzun süredir tekrarlamamıştı. Ama bir arkadaşım yüzünden şimdi tekrar yaşıyorum. Bu yüzden bir türlü anksiyeteyle ilgili yazının devamını getirememiştim. Ama tam da böyle bir psikolojik çıkmazın ortasındayken yazmak belki bana da iyi gelir diye düşündüm. Anksiyete, düşünce bozukluğu ve hatta herhangi bir psikolojik sorun yaşayanlara yardımcı olabilecek birkaç önerim olacak.

          

İlk önerim, İyi Hissetmek isimli kitap. Bu kitap kişisel gelişim kitabı değil. Kitabın yazarı psikiyatrist Dr. David Burns, kendi kendinizi tedavi etmenize yardımcı olan, kötü düşüncelerinizle mücadele etmenizi sağlayan, insanlarla ilişkilerinizi düzeltmeyi amaçlayan çok yararlı bir kitap yazmış. Pennsylvania Üniversitesi psikiyatri kürsüsü profesörü Dr. Aaron T. Beck tarafından geliştirilen bilişsel terapi yöntemini açıklıyor, kendisi bu kitabın önsözünü yazmış. İçinde bizi depresyona sürükleyen olumsuz düşüncelerden kurtulmaktan, insanlarla ilişkilerimizde kontrolü sağlamaya kadar bir sürü konuda yardımcı olacak psikolojik yöntemler var. Bu yöntemler hem tek başınıza hem de yakın bir arkadaşınızla uygulayabileceğiniz yöntemler. Ben çok faydasını gördüm, hala da okumaya ve yöntemleri uygulamaya devam ediyorum. Sizinle içindekiler bölümünü paylaşayım:    

                                  


                                   

Gördüğünüz kitap benim kullandığım kitap. Kendimce işime yarayacak şeyleri içindekiler bölümüne ekledim. Yazım aslında o kadar kötü değildir. :)


Önereceğim ikinci kitabı, öfke kontrolümü sağlayabilmem için bana psikologum önermişti. Bu kitap da Dr. Dennis Greenberger tarafından, yine Dr. Aaron T. Beck'in yöntemi esas alınarak yazılmış ve kitabın önsözünü yine kendisi yazmış. İçindeki yöntemleri bir süre uyguladım. Kitabı bitirmememe rağmen sadece okuduğum kısmı bile kontrolü sağlamama çok yardımcı oldu. Kitabı kesinlikle tamamlayacağım. Eğer verdiğiniz tepkileri kontrol etmek, insanlarla ilişkilerinizde haklıyken haksız durumuna düşmemek, çevrenizde sinir hastası olarak tanınmaktan kurtulmak istiyorsanız, size çok yardımcı olacağına emin olabilirsiniz. Yalnız bu kitap iki ayrı versiyon olarak yazılmış. Biri bizler için diğeri psikologlar ve psikiyatristler için. Doktorlar için olanın üzerinde "Klinisyenin El Kitabı" yazıyor zaten onu almayacaksınız. Bu kitabın da içindekiler bölümünü paylaşayım:

                                  


Bu kitapları okuyun, içindeki yöntemleri kesinlikle uygulayın. Tamamen geçecek demiyorum ama en azından umut verecek ve belki de biraz olsun iyi gelecek. Belki de psikologa gidene kadar size biraz zaman kazandırır.

                                 

Bu kitapları okumakla bitmeyecek tabi ki. Hayat tarzımızı değiştirmemiz gerekiyor. Nefes almayı, su içmeyi, gün içinde yaptığımız şeyleri ve nasıl davranmamız gerektiğini tekrar öğrenmemiz gerekiyor. 

Mutlu ya da en azından huzurlu olmak sadece bugün için istediğiniz bir şey olmamalı. Gülümseyen bir insan olmak, yakınlarınızın sizinle vakit geçirmekten keyif alması, derdi olduklarında size danışabilmeleri, siz odaya girdiğinizde odanın aydınlanması... Bunlar kolay şeyler değil. Ben de tam olarak o noktada değilim ama çabalıyorum. Bir nebze de olsa iç huzurumu sağlayabiliyorum. 

Kitaplardaki yöntemleri uygularken ben hem günlük hayattaki alışkanlarımı değiştirmeye, hem spor yapmaya hem de yoga ve meditasyon yapmaya çalışıyorum. Tabi ki hepsini aynı anda yapamıyorum bazen ama olsun. Deniyorum. :)) Yaptığım her şeyi yazmaya devam edeceğim.

Zorlanırsanız yazın, dertleşelim. 

Sessiz bir beyin, musmutlu günler diliyorum. :)



13 yorum:

  1. İyi hissetmek kitabını bir türlü tamamlayamadım. Yarından sonrasını okumak için şevkim yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız, bu kitapları okumak bazen yorucu olabiliyor. Ben de henüz tamamlayamadım ama çabalıyorum.

      Sil
  2. kitapyurdunda dolaşırken daha bu akşam rastladım iyi hissetm kitabına ama geçmiştim kişisel gelişim diye ama şuan almaya karar verdim. Şu sıra insanlar ne dese batıyor sorun bende farkındayım öfkelenmem boş ama tutamıyorumda kendimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öfke kontrolü için çok iyi oluyor bu kitaplardaki yöntemler canm. Düşüncelerini tanımayı ve kontrol etmeyi öğreniyorsun çünkü. Kitap diyor ki dünyada sizi öfkelendirebilecek ve üzebilecek tek kişi sizsiniz. Diğerlerinin yaptıkları hakkındaki düşüncelerimiz aslında bizi üzüyor. İşine yarayacağından eminm.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eda Demir,
      Herkesin sorunu ve çözüm yolu farklıdır saygı duyarım. Ama bana psikologumun söylediği sizinkinin tam tersi. Aslında en çok korktuğunuz şeyler sizde anksiyete yaratır. Evet bazılarımız melankoliyi seviyoruz ama bu herkes için geçerli değil. Ben kimseden kendimi soyutlamadım, insanlarla vakit geçirmeyi sizin aksinize çok seviyorum. Ve sevdiklerimi kaybetmekle ilgili anksiyetem onları kaybetmekten korktuğum için bu kadar fazla, kaybetmek istediğim için değil. Bu çok hastalıklı bir düşünce. Herkesi aynı kefeye koymaya çalışmayarak ve farklılıklara saygı göstererek başlayabiliriz bence tedavimize. Sağlıklı günler diliyorum.

      Sil
    2. Ayrıca şunu da eklemek istiyorum, psikolojik sorunları olan bir insana, anksiyetesi olan bir insana çok biliyormuşsunuz gibi yorum yapmayın. Daha çok zarar vermeyin. Eğer gerçekten içten içe bir sevdiğinizin ölmesini istiyorsanız da bunun normal olduğuna kendinizi ikna etmeye çalışmayın, gidin bir uzmana görünün tedavi olun.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. Eda Hanım, o kadar duyarlı olsaydınız bana zarar verdiğini bildiğiniz bir düşünceyi hala burada ısrarla savunmazdınız. Benim uzman psikologum benim durumumun tam tersi olduğunu söylüyor. Siz içten içe sevdiklerinizi kaybetmek istiyor olabilirsiniz, psikologunuz haklı olabilir ya da olmayabilir onu bilemem. Benim durumum farklı. Her kişinin durumu, rahatsızlığı ve buna uygulanacak terapi farklıdır. Lütfen herkes sizin durumunuzla aynı durumda olmak zorundaymış gibi davranmayın. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Size sağlıklı günler diliyorum.

      Sil
  4. Güzel ve içten bir yazı olmuş ...

    YanıtlaSil
  5. Ben de bu kitapları önermiştim.Deep sayesinde de sizle tanışmış olduk :) Başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)) çok teşekkürler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...