29 Aralık 2013 Pazar

2013'ün Getirdikleri, Götürdükleri ve Hedeflerim

        2013 iyisiyle, kötüsüyle bitiyor. Benim de bu yılın bana getirdiklerini ve benden götürdüklerini sorgulama zamanım geldi de geçiyor. Blogun sağ tarafında sıraladığım hedeflerim vardı bildiğiniz gibi. İkiye ayırdım onları. Bir liste yeni yıl için hedeflerden, diğer liste de adım adım gerçekleştirmek istediklerimden oluşuyor. Şimdi onları kontrol edip ne kadarını gerçekleştirebildiğime bakalım.


2013 için ilk hedefim

*Bu seneki derslerimi başarıyla vermek.

Bu seneye kadar her yıl 48 sınava girdim. Çalışması da konsantre olması da yüksek not alması da çok zor oldu. Okulumun uzayacağını zaten biliyordum, aslında kendim tercih ettim uzatmayı. Bu uzatma senesi benim için bir dinlenme yılı oldu. Önümüzdeki Eylül ayından itibaren stajyerlik dönemim, sonra da meslek dönemim başlayacak. Bu yılı hedeflediğim gibi rahat geçiriyorum. Çok az dersim var, dinlenebiliyorum, çocuklara özel matematik dersi verip para kazanabiliyorum ve ingilizcemi geliştirebiliyorum. Bu yüzden bu hedefimi gerçekleştirdiğimi düşünüyorum.

*Yıl bittiğinde 5 parçayı piyanoda mükemmel bir şekilde çalıyor olmak.

Bu hedefimi gerçekleştiremedim. İnsanların yanında piyano çalarken titremem sebebiyle özgüvenim piyano konusunda biraz kırıldı ve bu nedenle şevkimi kaybettim. Buna bir çözüm bulma aşamasındayım şu an. 2 parçayı gayet iyi çalıyorum, üçüncüsü için çalışıyorum. Piyano çalışmaya tekrardan başlamam biraz zamanımı aldığından, bu hedef güme gitti.

*Sevgiliyle yeni bir şehir görmek.

2013 yazında birlikte Kuşadası'na gittik. Efes Antik Kenti'ni ve Şirince Köyü'nü gezdik. Çok güzel bir tatil oldu. Bu hedefim, daha doğrusu hayalim gerçekleşti.

*İngilizcemi geliştirmek.

2.5 ay önce dil kursuna başladım. Geçen hafta intermediate seviyesini başarıyla tamamladım, 2 hafta sonra da upper intermediate seviyesi başlıyor. Bu hedefim de tamam.

*Yıl bittiğinde 20 kitap bitirmiş olmak, bitirdiklerim :
Dostoyevski - Beyaz Geceler
Aykut Oğut - Evrenden Torpilim Var
Tom Robbins - Parfümün Dansı
Tavuk Suyuna Çorba
Paulo Coelho - Beşinci Dağ
Jean Christophe Grange - Kaiken
Stefan Zweig - Satranç
Albert Camus - Yabancı

Gördüğünüz gibi bu hedefi tamamlamış olmanın yakınından bile geçememişim. Bu kadar az kitap okumuş olduğum için kendimden utanıyorum. Benim bir kitabı beğenmesem de bitirmek gibi bir huyum var. Bu listedeki kitapların hepsi muhteşemdi, ama durakladığım anlarda başka kitaba geçmek yerine zorlayıp okudum. O yüzden zaman kaybettim bazen. Ama yine de kendimden utanıyorum. Nokta.

*Burun estetiği yaptırmış olmak.

Yaptırmadım. Aslında acil bir estetik ihtiyacım yok. Gargamel gibi hayal etmeyin yani. :) Ama yine de fırsat bulduğumda yaptıracağım. 2014 hedefleri arasına koymayı düşünmüyorum. Biraz cesaret meselesi, biraz para meselesi. Sanırım zamana ihtiyacım var.

       Adım adım hedefler bölümünde her seferde iki hedef yazıyorum. Çünkü bazen düzene koymak istediğimiz şeyleri aynı anda yapmaya çalıştığımızda gözümüzde dağ gibi büyür. Ya da büyük bir hedefi hemen gerçekleştirmek istediğimizde cesaret edemeyiz. O yüzden adım adım gitmek bazen daha iyidir.

İlk hedefim düzendi. Odamda, dolaplarımda, okulda... Hayattaki düzen bence yaşadığımız yerin düzeniyle başlar. Ben de yaşadığım yeri toplu tutmayı öğrendim önce. Arada dağılıyor ama olsun, o hedef tamamlandı.
Diğer hedefim parmaklarımı yara yapmayı bırakmaktı, bu hedef henüz tamamlanmadı.
Üçüncü hedefim piyano çalışmaya başlamaktı, bu hedef de tamamlandı.

        Bu senenin bana en büyük getirisi "Hayır" demeyi öğrenmek oldu. Gerek yanında çalıştığım avukat (şu an çalışmıyorum), gerek ısrarcı arkadaşlarım, gerek kardeşim. Bazen hepsine hayır demem gerekiyordu ama ben beceremiyordum. Bunu yapmayı öğrenmek çok önemli. Çünkü yapamadığımızda hep fedakarlık yaparken buluyoruz kendimizi. Bir yerden sonra kendimize saygımız da azalıyor.

       Psikolojik sorunlarım vardı, onları yendim. Kaç yıldır onları yenmek için uğraş veriyordum ama bazen ne kadar çabalarsak çabalayalım kendimize yetmiyoruz. Ben de dünyalar tatlısı bir psikolog buldum. İlk gittiğim kişinin bu kadar iyi olması büyük şans. Çünkü sorunları anlatmak zaten büyük dert, hatta bazen cesaret istiyor. Ben abla-kardeş gibi olabileceğim birine denk geldim. Ve sorunlarımın büyük bölümünü çözdüm. Hala çok sık olmasa da gidiyorum ve ona danışıyorum. Eğer siz de bazı sorunlar yaşıyorsanız ve kendiniz çözmeye çalışıyorsanız bence yardım almayı deneyin. Maddi olanaklar yüzünden yanaşmadıysanız da ücretsiz psikolojik yardım veren yerler, ayrıca devlet hastanelerinde psikiyatristler var. Psikoloji bütün hayat kalitesini etkiliyor çünkü.

       İlişkim belirli bir olgunluğa ulaştı. Artık çocukça kavgalar ve tripler yok. Çoğunluk psikolojik sorunumun sebep olduğu sorunlarımız oluyordu. Ben gereksiz yere surat asıp trip atabiliyordum. Etrafımdaki insanları kendimden ne kadar bezdirdiğimi en iyi siz biliyorsunuz. Ama artık atlattım ve su gibi bir ilişkiye yelken açtım. :) Sevgilimi üzmüyorum artık. Olgunlaştığımızı hissediyorum.

      Aramın bozuk olduğu arkadaşlarımla aramı düzelttim. Annemin tavsiyesiyle mutlu olmayı öğrendim. En önemlisi gülümsemeyi öğrendim.

      Bu yılın getirileri olduğu gibi götürüsü de oldu tabi ki. Küçük kuzenim Beren dünyaya geldi, ama 2.5 aylıkken onu kaybettik. Ne kadar çaba göstersek de olmadı, doktorlar da yetmedi. Bebeğimizi kaybettik. 2 sene önce de dedemi kaybettiğimden darbe oldu bu bana. Ama çabuk atlattım.

      İnsanlığa olan güvenimi kaybettim, geç bile kalmıştım.

      Kazandıklarım kaybettiklerimden fazlaymış... Buna çok sevindim. 2013 zor bir yıldı ama yine iyi atlatmışım. İnşallah 2014 çok çok çok güzel geçer. İlişkim mükemmel bir şekilde ilerler, ailem bir arada ve mutlu olur, kardeşim üniversiteyi kazanır, sağlık ve para hiçbir zaman eksik olmaz inşallah. Sizlerin de hayatlarınızda her şey çok güzel olsun, sağlıklı ve mutlu olun, sevgilisi olmayanlara çok büyük bir aşk, sevgilisi olanlara da mutlu ve sağlıklı bir ilişki diliyorum. Şans, sağlık, huzur, mutluluk bizlerden ayrılmasın. Ceplerimizden para eksik olmasın. Hepinize iyi ve mutlu yıllar diliyorum. :))

Bu sefer şarkı da ekledim. Bana enerji veriyor, sizin de enerjinizi yükseltsin. :)



14 yorum:

  1. Hedefler koymak ve ona göre hareket etmek güzel, bir çoğunu da gerçekleştirmiş olduğun için tebrikler :)
    2014 hedeflerini bekliyoruz, sevdiklerinle birlikte mutlu, huzurlu ve eğlence dolu 2014 yılı geçirmen dileğiyle sevgiler... :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Tuxedo :)) bir sonraki yazım hedeflerimle ilgili olacak :)) en büyük mutluluklar seninle olsun !

      Sil
  2. Kızım ben seni çok seviyorum ya. İnsanın özeleştrisi bile düzenli, kendine saygılı ve dürüst. Yerim! <3

    2013 şükür ki bitiyor, 2014de dileklerinin gerçekleşeceğini sağlık huzur ve İstanbul'un eksik olmadığu diplomalı yıl olsun. Öptüm!

    YanıtlaSil
  3. Kızımm asıl ben seni çok seviyorummmm :)) keşke istanbulda olsaydın, umarım en yakın zamanda gelirsin.

    Aminnn :) inşallah 2014 te bütün dileklerin gerçek olur, bütün güzellikler seninle olur :)

    YanıtlaSil
  4. insanlığa olan güven :(

    2014 kazanma yılı olur inşallah...

    YanıtlaSil
  5. hhey bak keyifle okudum. evet ya olumlu herşey. sanırım en önemlisi de şu doktor olmuş. hedeflerin de güzel. hadiii bu yıl huzurlu ol iyiceee.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett çok şükür olumlu, gerçi bana biraz darbeleriyle geldi 2014 ama hadi hayırlısı. :)

      Sil
  6. umarım bütün istediklerini gerçekleştirdiğin bi yıl olur canımm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah mia'm çok saol hepimizin istekleri gerçekleşsin :)

      Sil
  7. Bende bloguma beklerim. Üzerinde çalışıyorum hala :)
    http://icimdenngeldi.blogspot.com/ :) :) beklerim.
    MUTLU YILLAR :)

    YanıtlaSil
  8. Keşke bende hedeflerimi gerçekleştirebilsem ama yazını okuduktan sonra azimlendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azinlenmek en büyük başlangıç :)) isteklerin için hemen bir liste yap bence :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...